“연말까지 전남 사랑애 서포터즈 67만 명 달성, 고향사랑기부제 전국 1위 도전!”
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“연말까지 전남 사랑애 서포터즈 67만 명 달성, 고향사랑기부제 전국 1위 도전!”

고향사랑 실천 영상회의1 / 사진제공=전라남도
[전남=뉴스채널] newscheaner@kakao.com

전라남도가 연말까지 ‘전남 사랑애(愛) 서포터즈’ 67만 명 모집과 고향사랑기부제 전국 1위 달성을 목표로 도-시군 공동 대응에 나섰다.

전남도는 5일 도청 정철실에서 22개 시군 담당 과장 등 30여 명이 참석한 가운데 영상회의를 열고, 고향사랑 실천과 연말 총력 추진 방안을 논의했다.

회의에서는 고향사랑기부제와 서포터즈 연말 집중 홍보 계획을 공유하고, 참여 확대를 위한 공동 대응 전략이 집중적으로 다뤄졌다.

현재 전남 사랑애 서포터즈는 60만 명을 돌파했으며, 연말까지 67만 명 모집을 목표로 다양한 온·오프라인 홍보와 참여 캠페인을 추진한다.

서포터즈 활동은 지역 농수축산물 판매 촉진, 관광 활성화 등 지역 발전에 필요한 새로운 성장 동력 확보를 위해 2022년 9월부터 전남 외 지역 거주자를 대상으로 시작됐다.

이날 회의에서는 고향사랑기부제 모금 활동의 막바지 총력 추진, 관리 철저, 연말 공동 홍보 방안 등 실질적 협력 과제가 중점 논의됐다.

또한 서포터즈와 할인가맹점 모집, 통합플랫폼 앱 구축 관련 사항이 시군에 안내돼 원활한 추진과 협조가 당부됐다.

강경문 전남도 고향사랑과장은 “연말정산 시즌을 맞아 기부가 집중되는 점을 고려, 연말 특화 홍보와 모금 전략이 필요하다”며 “도-시군의 적극적인 협력으로 고향사랑기부제 3년 연속 전국 1위 달성을 위해 힘을 모아 달라.”고 강조했다.

이어 “전남 사랑애 서포터즈는 관광지·숙박·음식점 등 다양한 할인 혜택으로 이미 많은 참여와 지지를 받고 있다”며 “앞으로도 서포터즈와 할인가맹점 모집에 시군의 협조가 중요하다.”고 덧붙였다.

전남도는 앞으로도 제도 보완과 참여 유도 방안을 지속적으로 마련해 고향사랑 실천과 지역사회 발전의 기반을 다져나간다는 계획이다.
고향사랑 실천 영상회의1 / 사진제공=전라남도




[Jeonnam=News Channel] newscheaner@kakao.com
“Jeonnam Aims for 670,000 ‘Love Jeonnam’ Supporters by Year-End, Targets No.1 in Hometown Tax Donations Nationwide!”
Jeonnam Province has launched a joint initiative with its cities and counties to recruit 670,000 “Love Jeonnam (愛) Supporters” by the end of the year and to secure the top spot nationwide in the Hometown Tax Donation program.
On the 5th, the Jeonnam Provincial Government held a video conference in Jeongcheol Hall at the provincial office, attended by 30 officials, including department heads from 22 cities and counties, to discuss measures for promoting hometown support and making a year-end push.
During the meeting, plans for year-end concentrated promotion of the Hometown Tax Donation program and the Love Jeonnam Supporters campaign were shared, along with strategies for joint efforts to boost participation.
Currently, the Love Jeonnam Supporters program has surpassed 600,000 members. The province aims to reach 670,000 members by the end of the year through various online and offline promotion campaigns.
The supporters program, launched in September 2022 for residents living outside Jeonnam, aims to strengthen local growth engines by promoting the sale of regional agricultural, livestock, and seafood products and boosting tourism.
The meeting also focused on practical cooperation measures, including final-year fundraising efforts for the Hometown Tax Donation program, strict management, and coordinated year-end publicity. Additionally, officials were briefed on recruiting supporter members and discounted partner stores, as well as the establishment of an integrated platform app, to ensure smooth implementation and cooperation.
Kang Kyung-moon, Director of the Hometown Love Division at Jeonnam Province, emphasized, “Considering the surge in donations during the year-end tax season, targeted year-end promotion and fundraising strategies are essential. We need proactive cooperation between the province and cities/counties to achieve the Hometown Tax Donation program’s nationwide top ranking for the third consecutive year.”
He added, “The Love Jeonnam Supporters program already enjoys strong participation and support thanks to various discounts at tourist sites, accommodations, and restaurants. Continued cooperation from cities and counties in recruiting supporters and partner stores remains crucial.”
Jeonnam Province plans to continue improving the system and implementing measures to encourage participation, ensuring that the Hometown Tax Donation program and the Love Jeonnam Supporters initiative serve as a foundation for hometown support and regional development.
박인석 기자 newscheaner@kakao.com

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